大人には聞こえない音

A device emitting a soundwave which is designed to drive young troublemakers away from a problem area of Swindon has been hailed as a success. Listen to the sound online.
The sound that repels troublemakers

大人になると聞こえない人が多い音だそうです。
なおとJに「聞いてみて」と言われて聞いたのですが、なおとJ以外の家族三人、ちゃんと聞こえました。ふふふ。
蚊の音というよりも高い音に聞こえたので、子どもたちに確かめましたが、あってました。
大人でも聞こえる人はいるそうです。
視聴はこちらで。
なおとJのブログっぽい内容でしょ。なおとJは少しも聞こえなくて悔しいから、書かないそうです。
.
子どもが学校などでこっそりと携帯電話を使う時のための、多くの大人には聞こえない高周波の音もあるそうです。

In that old battle of the wills between young people and their keepers, the young have found a new weapon that could change the balance of power on the cellphone front: a ring tone that many adults cannot hear.
A Ring Tone Meant to Fall on Deaf Ears

でも、ここで聞ける音はかなり大きいので、みんな聞けると思うのですが、いかがでしょうか。
視聴はこちらで。
なおとJも聞こえるそうです。